Saturday 3 December 2011

Sayang ke macam tu??

       Assalamualaikum... selepas 4 hari tak update blog kerana ada halangan yang tak dapat dielakkan, walaupun  telah mencuba untuk mengelak..hehe..^__^. Hari ni nk nk menulis sikitlah, sebab tiba-tiba terlintas di fikiran tentang sesuatu perkara yang sering gadis-gadis tidak menyedarinya. Apabila sebut tentang gadis pastinya semua terfikir,"pasal lelaki la ni", ye, tepat sekali..memang nk cakap pasal lelaki pun..Anda semua mesti suka disayangi bukan? tipu lah kalau tak suka..angkat telinga sapa yang tak suka disayangi..hik..hik. Tetapi betulkah cara kita disayangi?sayang ke macam tu?tepuk dada tnya Iman.

      Hari ni saya tidak mahu bicara mengenai sayang kepada ibu bapa, daripada ibu bapa, ahli keluarga, teman-teman dan sebagainya, tetapi mengenai kasih dan sayang yang sering di ungkapkan oleh lelaki yang tidak mempunyai apa-apa ikatan dengan kita, kata nama lain yang mudah difahami ialah "gewe", tahu gewe? lau tak tahu, pakwe..mesti tahu kan..lau tak tahu juga cari tahu atau buat-buat tahu je.. Baiklah sambung topik kita, lelaki kebanyakkan lelaki selalunya pandai "mengayat",betul ke? dan gadis-gadis pula pantang "diayat" pasti sudah lembik. Selepas itu bermula kisah cinta bak remeo n juliet kononnya, berdating bak belangkas, melebihi yang dah bernikah..sehari tidak berjumpa bagai sebulan lagaknya, itulah sindrom yang akan berlaku pada mereka yang mula mengenal virus cinta.

     Mula kenal malu-malu, bermesej-mesej dahulu bergayut-gayut kemudian. Selepas itu mula la adegan berdating.Indahnya ketika berdating " tahi kucing rasa coklat", "kentut bau harum". Aduh, parahnya bercinta. Semakin lama tempoh bercinta, lelaki mula meminta "bukti" cinta, berpegangan tangan mula menjadi perkara biasa, alamatnya memang akan binasa. Gadisnya pula tidak segan silu ingin membuktikan cintanya, kepada si dia yang amat dicinta.Sayang ke macam tu?? Sedarkah mereka akan ada DIA yang memasang mata. Sayang dan cinta yang di semai sebelum punyai ikatan adalah haram di sisi agama islam. Perlukah kita membuktikan sayang pada manusia yang tidak kena pada tempatnya sedangkan membuatkan Allah yang patut kita cintai murka..Rebutlah cinta Allah, maka kamu akan perolehi cinta seisinya..
Bercinta Seperti Ibu dan Abahku.. ^__^

p/s : Cinta tidak sekali-kali salah, malah ia indah, tetapi mengunakan cinta dengan bijaksana agar ia kekal indah...
by: aimanpazil.. ^__^



 

No comments:

Post a Comment