Monday 19 December 2011

MISYAR (c)

Awal-awal lagi Nadjmi telah bersiap untuk ke tempat yang telah dijanjikan semalam.
"Amboi, wangi betul anak mama hari ni, nak pergi jumpa buah hati ke?" tegur Puan Faizah yang tengah menyiapkan sarapan.
"Ish, tak adalah mama, Nadjmi nak jumpa kawan kejap..hehe." Jawab Nadjmi sambil tersengih menidakkan sangkaan mamanya.
Puan Faizah berasa lega sejak beberapa hari ini, kerana anaknya tidak lagi menyebut tentang niatnya yang ingin berkahwin pada usia muda. 
"Ustaz Shahrul ada telefon mama",Puan Faizah menukar topik perbicaraan mereka.
"Hah! Ustaz cakap apa mama?" berdebar jantung Nadjmi apabila mengetahui Ustaz Shahrul menghubungi mamanya.
"Jemput ke rumah dia, ada kenduri arwah, yang Nadjmi macam takut-takut ni kenapa?Nadjmi ada buat salah apa-apa ke? Puan Faizah mula meneka.
"Tak ada lah mama, terkejut je, kalau pasal Nadjmi mesti dia telefon Nadjmi sendiri", Mendengar jawapan mamanya barulah Nadjmi boleh melepaskan nafasnya yang di rasakan seperti tersangkut tadi, mana tidaknya, bimbang dia kalau-kalau Ustaz menceritakan rahsianya kepada mama.

 Nadjmi teringat kembali akan apa yang pernah dicerita kan kepada Ustaz Shahrul.
"Ustaz saya ada suka kan seorang perempuan Ustaz, tetapi orang selalu cakap tak boleh bercinta, sedangkan tipa hari saya nampak perempuan tu, perasaan sayang makin bertambah setiap hari, apa saya nak buat ustaz?"
"Muhammad Nadjmi, siapa cakap tak boleh bercinta? Ustaz boleh tolong kamu, tetapi kamu sendiri pun kena tolong diri sendiri"Ustaz memberi kata putus yang melegakan hati Nadjmi.
Nadjmi telah sampai ke tempat yang hendak dituju, debaran hatinya terasa semakin laju, masakan tidak ini adalah pertemuan pertama Nadjmi dan seseorang yang dianggap istimewa olehnya.
"Assalamualaikum.." Nadjmi memberi salam kepada seorang gadis yang sedang duduk di kerusi batu dibawah payung yang berbentuk cendawan.
"Waalaikumusalam.." Jawab gadis bertudung labuh itu, gadis itu adalah Nur Farah Ashikin, Farah telah membuatkan hatinya cair, seorang gadis yang berkulit gebu, putih, sangat comel bila tersenyum, sangat petah berbicara, membuatkan Nadjmi mahu mengenalinya lebih mendalam.
"Macam mana pelajaran Farah?",Nadjmi memulakan bicara selepas masing-masing menyepi.
"Alhamdulillah.." jawap Farah. Mereka terus berbual, Nadjmi yang banyak bertanya, Farah malu untuk berbual sehingga tiada apa yang ingin ditanya kepada Nadjmi, panjang mana sekali pun seolan Nadjmi hanya sepatah jawapannya. 

"Aku akan menikahimu,
Aku akan menjagamu,
Ku kan selalu disisimu seumur hidupmu,
Aku akan menyayangi mu,
Ku kan setiap kepadamu,
Ku kan selalu di sisimu, 
Seumur hidupmu."

Bait-bait lagu yang sentiasa bermain dibibir Nadjmi dan Farah, lagu itu seperti menjadi 'lagu tema' akan percintaan mereka. Setiap hari Nadjmi dan Farah berasa bersalah kerana mereka merupakan pasangan "Couple", tanpa pengetahuan Ustaz Shahrul mereka terus berhubung. Dek kerana perpegang pada perinsip "tak buat apa-apa, bercinta sahaja", rasa bersalah itu hilang dari hari ke hari.


###BERSAMBUNG LAGI###

P/s: Nadjmi bercinta ngan farah dalam diam rupanya..apa akan jadi seterusnya..tggu smbungan ea..^__^








No comments:

Post a Comment