Wednesday 23 November 2011

Kerana Kau cukup INDAH...


Indahnya jika dapat menjadi wanita solehah, Solehahkah aku? persoalan yang tidak mungkin aku boleh jawab. Aku tidak mahu kelihatan solehah dihadapan teman-teman, ahli keluarga dan sesiapa sahaja selain DIA. Untuk menjadi yang cukup indah aku perlu menjaga auratku... sudah terjagakah auratku?aku harus menjaga batas pergaulanku, itu yang ku rasa sungguh sukar kerana kadangkala ia tidak dapat ku kawal hanya kerana sibuk dengan tugasan duniawi, tetapi aku aku berusaha menjadi yang terindah demi DIA. Aku ingin menjadi perhiasan di dunia. Keayuan wanita tidak terletak pada kecantikannya, kemanisan wanita tidak terletak pada kemanjaanya. Penarik wanita bukan pada kelunakkan bicara yang mengoncang iman pemuda, bukan pada kebijaksaan bermain lidah memujuk rayu.
~ Nafsu mengatakan wanita cantik dengan paras rupa yang indahnya bak permata.
~Akal mengatakan wanita cantik atas kemajuan dan ketebalan ilmu.
~Hati mengatakan bahawa wanita cantik pada akhlak dan peribadinya.
Sebagai wanita, jangan sesekali tertipu dengan kecantikkan,janganlah terlalu berbangga dengan kecantikkan luaran kerana ia sudah tentu akan menghilang. Peliharalah kecantikkan dalaman yang pastinya akan sentiasa terpendam dan x mungkin hilang KERANA KAU CUKUP INDAH... ^__^

p/s: jangan berdukacita dengan sebarang kekurangan.
by : aimanpazil


























No comments:

Post a Comment