Thursday 20 December 2012

Disini cinta aku bermula...

          Aku tidak sabar menunggu tarikhnya pilihan raya akan di umum, pilihan raya negara Malaysia yang amat dinanti-nantikan bukan sahaja oleh aku tetapi semua rakyat Malaysia . Ingin sahaja aku mempercepatkan masa yang ku rasakan kian lambat berjalan, mungkinkah ini penangan orang bercinta? atau macam mana? hehe...  Apa kaitanya cintaku dengan pilihan raya,urmmmm... kisahku bermula dizama era moden...

          Zaman yang serba maju dan moden ini, aku akui tiada siapa yang tidak mengenali facebook, begitu juga aku yang sangat teruja dengan laman sosial yang dikatakan menghantui dunia kini, tidak kira remaja,muda, tua, ataupun kanak-kanak. Apabila adanya laman ini kadangkala membuatkan aku tidak lena. Persoalan yang aku akan bangkitan hari ini ialah cinta di laman muka muka ini.. Argghhh!! aku tidak pernah percaya, mana mungkin kita jatuh cinta atau terjatuh cinta pada seseorang yang belum kita kenali, apatah lagi belum pernah menatap wajah, alasannya cinta itu buta atau kita yang butakan cinta.. Aku seorang gadis yang cintakan politik, dan aku percaya tidak ramai gadis seperti meminati bidang ini, buktinya sahabat- sahabat tidak endahkan akan cerita-ceritaku apabila masuk tajuk "politik",hahaha... terima jelah.. 

       "Wehh eiman jangan nak politik sangat boleh dak?? belajar je.. kita kan dekat Ipta " kata Aqilah,salah seorang sahabatku. Aku hanya tersenyum dan berkata, " No,no,no politik dah sebati dalam hidup aku,hehe".  " Ikut suka lah", aku x perlu risau kerana sahabat-sahabat sentiasa mengalah dengan aku, takkan orang yang berpolitik macam aku boleh kalah hujah, tak mungkin..hehehe..  

      Di bilik,pastinya depan komputer riba untuk mencari maklumat atas tugasan yang diberika pensyarah, sebenarnya ia hanya sambil-sambil, perkara utama ialah facebook aku. Aku akan "Add" semua rakan-rakan facebook yang memilih parti sama denganku, nak tahu tak apa? oopss.. rahsia laa.. Undi anda kan adalah rahsia.. "Keting!" bunyi menandakan ada mesej yang masuk di akaun facebook ku suatu hari, daripada seseorang yang tidak aku kenali yang pasti dia berada di dalam "kapal" yang sama dengan ku.. "Layan je lah"..

    Bermula dengan sapaan biasa, 
    Berbicara tentang hal semasa,
    Apabila dia menyatakan Cinta,
   Hati berdebar luar biasa...

    Puas kuhindar rasa di jiwa,
    semakin ia berbunga-bunga,
   Tak mungkin ku tolak hadirnya cinta,
   Mungkin ini takdir dari yang esa...

   Tidak ku hirau akan paras dan rupa
   Asalkan kau cinta aku rela,
  Tidak ku endah wang dan harta,
  Asalkan janjimu untuk setia...

     Dimana cintaku bermula?? jawapanya di laman muka buku... kenapa aku x sabar menunggu pilhan raya? kerana janjinya akan memperisterikan aku selepas pilihan raya.. yahoooo!! Disini Cinta bermula dan akan sentiasa membara... "Perkahwinan ialah apa yang di impikan oleh setiap wanita, apatah lagi bagi gadis-gadis sepertiku yang sentiasa tertanya-tanya akan siapa yang bakal bertahta disanubari". Semoga Mahligai indah yang di idam-idamkan terbina serta bahagia hingga syurga.

*HaNyA KaU Yg MaMpU...


p/s: cerita ini tidak ada kena mengena dgn yg hidup ataupun yang mati,jika terkena ianya hanya kebetulan semata-mata.. hehe..very short story and hnya untuk suka2..lau ada yg ase mcm bukan story, sorry..  Kepada pasangan yang bercinta dan bakal mendirikan rumah tangga, semoga bahagia hendaknyaa... have fun!!! Lillah Taala..


      


        

2 comments: